marți, 23 septembrie 2008

bunicul meu (2)


Mi-am aplecat capul pe spate si incerc sa port o discutie cu tine.. Oare ma asculti? Nu vad nicio stea pe cer, nu dai niciun semn ca ai vrea sa m-asculti si sa ma sfatuiesti. Da-mi un semn, unul cat de mic.. Spune-mi ca esti acolo si deja imi pot varsa greutatile inaintea ta.Desi tu le stii pe toate, ca ma vezi cand gresesc si fac bine..
Acum ia zi-mi, mai stii cand am cules piersicul de langa casa in doua pungi albastre si le-am imprastiat pe 2 strazi? Aproape ca ai facut infarct cand l-ai vazut asa golas si unde mai pui ca nici macar nu erau coapte.. ce frica mi-era sa trag zavorul portii si sa te infrunt. Dar nu te-am mintit, ca tu m-ai invatat sa nu mint. Mi-am recunoscut deschis greseala, ca Mariana imi daduse pungile sa aduc cat mai multe si ce ramane sa dam la rate. Eu nici macar n-am mancat daca vrei sa stii, ca erau verzi si ma ineca puful ala.. Nici macar atunci nu m-ai mustrat din cuvinte, dar privirea ta spunea totul.. Te-ai cam suparat, bunicule!
Sau mai stii cand te-ai rugat de mine o saptamana intreaga sa mergem la nea Gica fotograful sa ne faca o poza mare pe care sa o pui in rama deasupra patului tau si sa te inchini la ea mai grozav ca la icoana? Ma imbracase mama in bluza aia roz cu buzunar in fata care nici macar nu se potrivea cu sarafanul in carouri.. dar zicea ca tre sa purtam culori vii ca se schimbase tehnologia si deja erau pozele color. Pana si tu iti luasei camasa aia vernil, parca prea indrazneata pentru varsta ta. Ai tras aer in piept si mi-ai zis: "Mariuco, trebuie sa fim seriosi! Nu-ti ranji fasolea si poarta-te ca o domnisoara"..pac, pac cu blitzul si gata poza.. Mi-ai strecurat in buzunarul de la piept o bancnota albastra.. nu mai stiu exact valorea ei, dar stiu sigur ca era albastra si ca o asteptam cu nerabdare de fiecare data.Asta era pentru inghetata binecunoscuta. Cat rasfatz era pe capul meu cand imi petreceam zilele cu tine..
Si ca sa nu uit.. Mereu ti-am ascuns lucrul asta dar mi-era greu sa-ti spun. ma plictiseai teribil cu cartile alea despre plante .. ce ma interesa pe mine ca din sunatoare se face ceai si-l bei cand te doare stomacul?sau din urzici faci ceai cand ai migrene..
Mi-e dor de tine..nu-mi mai cumpara nimeni inghetata, nu ma mai apara, nu mai spune nimeni tare si raspicat:"E nepoata mea, Mariuca!"
Cam asta vroiam sa stii in noaptea asta fara stele si luna.. ca pe zi ce trece imi lipsesti mai mult si mai mult desi au trecut atatia ani de cand ai spus adio lumii noastre. Ti-am promis ca vara asta o sa-ti plantez pietricele si carciumarese dar m-am luat cu treburi si am uitat.. vara a trecut, florile s-au dus si nu le-ai mangaiat. Dar un buchet de crizanteme tot ti-l aduc duminica. Pana atunci asteapta-ma si lasa stelele sa-mi zambeasca..

3 comentarii:

Spryte spunea...

Mos Craciun si prietenii sai !

vicoo spunea...

nu stiu de ce dar mi se pare cunoscuta povestea despree piersici... mmmm... eram si yo p acolo parcaaa...

vyanna spunea...

cu siguranta nu erai.. or who knows?